Årsresume del 3

6-8 Juli begav sig 5 bruttor till Riga. Vi startade resan från Göra - Vara - Brandstorp - Stockholm - Riga sen hem igen på söndagen. Vilken resa, vi som åkte från Göta 3 st åkte först till Vara och hämtade upp min syster sen vidare till brandtorp där det vankades frukost. Sen hann vi inte åka långt förrens vi var sugna på ice cream. Så vi stannade till i Hjo och promenerade till Moster Elin. Så gott!

Sen tänkte vi att vi skulle åka en bra bit men Nej, vi hann och stanna typ 8 gånger innan vi kom till Stockholm. Men kul hade vi vid varje stopp. Väl framme i Stockholm så vart allt så smidigt, checka in och dona. Vi åt en god middag på båten, drack lite drinkar och så blev det massvis av skratt. Sen somnade vi gott, men ja vad skall man säga. En av alla oss kunde ju inte klockan, så vi skulle möta upp Lisa & Mariella en viss tid men vi stod och väntade en timme förtidigt. Så typiskt. Så trött var jag den dagen. Men men så kan det vara. I Riga var det super bra väder, vi promenerade hur mycket som helt och hann och se en del. Marknad, massa byggnader, dom hade en festival där så mycket partytält med massa saker i, vi besökte en bro där man sätter fast ett hänglås. Så det köpte Lisa och skrev pantertanter Riga 2018. Så hängde hon upp den och slängde nyckeln i sjön.

Ett partytält utmärkte sig mer än andra, det var fyllt med hakors upphängda. Helt sjukt faktiskt. Jag trodde faktiskt inte man fick ha det så, men så fel man kan ha. Sen promenerade vi tillbaka till båten, och då vankades det fotboll Sverige möte "kommer ej ihåg". Hela båten kollade, sen gav vi upp när vi fattade att dom inte skulle vinna.

Vi fick shoppat en del, och väskorna var fruktansvärt tunga när vi kom i land i Stockholm. Men detta var en resa att minnas länge.

Jag skulle göra ett hjärta, Lisa trodde jag var en haj. Hahaha, snacka om att jag bröt ihop!

Nu kommer vi till det alla människor typ hade längtat efter, sista dagen innan semester börjar. Jag hade skrivit som notis på mitt larm, sista larmet innan semestern.

Vi startade vår första dag med att packa i ordning husbilen, så for vi ner till Brandstorp för att hunden vi köp var nära där. Så vi hämtade hem vår älskade Apollo. Så tog vi en natt i Brandstorp hos barnens faster med familj. Sen dagen efter åkte vi till Törreboda och stannade en vecka. Så himla mysigt där. Blev fiske, barnen träffade kompisar, vi fikade en del, Henkes brorsa med tjej kom förbi, bada hur mycket som helst och Apollo fick lära känna oss.

Efter en underbar vecka i Törreboda så fick vi tips av Paul att åka till Vadstena. Så det gjorde vi. Vi hade bokat för en vecka, men när vi väl kom dit så fick man stanna så länge man ville. Jag stod ut i 2 dagar sen begav vi oss därifrån. Halv otrevlig personal, så äckligt i deras dusch / toaletter. Allt var fruktansvärt äckligt. Rekommenderar inte något att slösa pengar och åka dit. MEN inne i Vadstena var det fint, men campingen ÄCKLIG. Men vi hade trevligt sällskap, Paul, Peter och Carl jojnade oss.

Så när vi bestämde oss för att lämna Vadstena så åkte vi till Gränna. Men på vägen så stannade vi till på 31:ans Glass & kök. Hur god glass? Älskade hela stället, så mysig liten håla. Dom gjorde hemlagad italiensk glass. Jag tog en Våffla. MUMS!

Fotsättning följer i Gränna senare.....