Att bila till Ungern

Del ett....

Vår tripp
...
Vi startade hemifrån vid 02.30 alla var taggade. Jag började med att köra till Helsingborg där vi tog färjan till Helsingör. Sen körde jag i Danmark till en rastplats där vi stannade och fika och sträckte på bena. Sen fick Henke ta över ratten för då behövde jag sova. Vi åkte till den andra båten som tog oss till rõby-Puttgarden.

Den båten gick vi av på (den tog ca 40-45 min) och kollade runt. Apollo tyckte det var spännande med alla nya dofter. Fanns fler hundar på båten men ingen som ville leka.

Sen fortsatte trippen i Tyskland. Vi stannade till på olika ställen, varvade mellan glass, fika och Winersnitzèl.

Sammanlagt satt vi 4 timmar i vägarbete kö. Hopplöst, plus två olyckor. Någons bil hade börjat brinna stackarna. Tråkigt när man är på semester.

Vi tog in på ett hotel i Velburg. Det fick bli sviten. Så lyxigt rum, och frukosten hade vi ett reserverat bord. Man får unna sig när man han semester. Frukosten var galet god och nu är vi alla mötta och glada för att fortsätta vår tripp.

Vårt nästa stopp blir Österrike, hoppas det är lika fint som jag föreställer mig!

Lite bilder från hotellet vi stannade på en natt innan vi begav oss vidare.