Semester del 6 * Helsingsborg*

Sista semester utflykten för denna semestern blev till Helsingborg. Vi hade bokat hotell från onsdag - fredag. Hundarna var hos deras hundvakt så dom var också på hotell kan man säga, levde lyx med Mikael och Pernilla. Så alla har haft det super. Clara levde livet på hotell, det var alkoholfria drinkar, god mat och hotellfrukost. Charlie älskade kassaskåpet som finns på varje rum, han lekte hur länge som helst med det. Den killen och hänglås, lås, kassaskåp m.m är ett säkert kort för att hålla han aktiverad.

Vi kom ner till Helsingborg vid halv 2 på onsdag, så hade mamma och pappa dukat upp ett lite lyxig bord med gottigheter. Ost, korvar, snacks, godis, bubbel, cognac, och öl. Vi skålade och sedan gjorde vi i ordning oss för att gå på restaurang. Vi hade bokat bord på Glada Änkan, en Ungersk restaurang. Så himla god mat, det blev 3 olika sorters snitzel, gulasch gryta, friterad pannkaka med äpple och körsbärsglass. Vi avslutade kvällen med en drink på hotellet.

Sen på torsdag så turade vi, drack gott och åt rödpölse på båten. Fick handlat lite öl, och andra gottigheter. Sen strosade vi runt på stan och på kvällen hade vi bokat bord på en italiensk restaurang (så dålig, tyckte jag). Vi avslutade den kvällen på glass vid hamnen och sedan gott att dricka på hotellrummet.

Fredag så åt vi frukost och checkade ut, sen gick vi ut på stan för shopping och träffade Henkes dotter och son Lewis. Mys! Clara och Charlie men framförallt Clara älskar den lilla pojken. Vi tog en god fika på Kommer inte i håg namnet nu bara för det men så sjukt gott. Sen var det dags för oss att bege oss hemåt, Henke saknade sina hundar alldeles för mycket, haha.

Så nu blir det lite lugna dagar innan man skall börja arbeta igen.